Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 1-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %25,1 %1 130 00082 %
Yle TV211,6 %8,3 %1 018 00074 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %720 00053 %
Yle yhteensä39,5 %35,7 %1 209 00088 %
MTV318,0 %21,6 %1 118 00082 %
Sub4,5 %5,0 %795 00058 %
AVA2,8 %2,9 %603 00044 %
C More Total1,7 %1,7 %289 00021 %
MTV yhteensä26,9 %31,2 %1 189 00087 %
Nelonen7,4 %10,5 %977 00071 %
Jim2,2 %2,1 %616 00045 %
Liv1,8 %1,9 %618 00045 %
Hero0,8 %1,2 %401 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,7 %1 086 00079 %
TV54,4 %4,0 %765 00056 %
Kutonen2,8 %2,3 %587 00043 %
Frii2,9 %2,3 %449 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %35 0003 %
TLC1,8 %1,6 %386 00028 %
Warner Bros. Discovery12,5 %10,7 %940 00069 %
STAR Channel2,3 %2,4 %443 00032 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %505 00037 %
Disney Finland5,1 %4,1 %680 00050 %
Muut4,6 %3,7 %484 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 285 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.