Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
Viikot: 1-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 642 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,9 %564 00083 %
Yle TV210,4 %7,4 %491 00072 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %353 00052 %
Yle yhteensä38,6 %35,6 %602 00088 %
MTV319,9 %23,4 %558 00082 %
Sub3,4 %3,6 %363 00053 %
AVA3,5 %3,5 %309 00045 %
C More Total1,5 %1,5 %129 00019 %
MTV yhteensä28,4 %31,9 %592 00087 %
Nelonen8,4 %11,6 %489 00072 %
Jim2,0 %1,7 %271 00040 %
Liv2,5 %2,4 %320 00047 %
Hero0,9 %1,1 %188 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,8 %544 00080 %
TV54,0 %3,3 %355 00052 %
Kutonen1,5 %1,4 %232 00034 %
Frii3,9 %3,1 %215 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC3,1 %2,7 %207 00030 %
Warner Bros. Discovery12,8 %10,7 %448 00066 %
STAR Channel1,8 %1,8 %187 00027 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %214 00031 %
Disney Finland3,5 %3,0 %301 00044 %
Muut3,9 %3,0 %207 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %642 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.