Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %27,8 %1 652 00062 %
Yle TV214,4 %9,0 %1 595 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %999 00037 %
Yle yhteensä45,1 %39,4 %1 904 00071 %
MTV316,2 %20,7 %1 674 00063 %
Sub5,0 %5,4 %1 209 00045 %
AVA1,9 %2,1 %762 00029 %
C More Total2,4 %2,7 %481 00018 %
MTV yhteensä25,4 %31,0 %1 850 00069 %
Nelonen6,3 %8,7 %1 453 00055 %
Jim2,4 %2,4 %921 00035 %
Liv1,2 %1,4 %804 00030 %
Hero0,7 %1,0 %529 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,6 %1 653 00062 %
TV53,9 %4,0 %1 105 00041 %
Kutonen2,9 %2,4 %869 00033 %
Frii1,6 %1,3 %556 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %42 0002 %
TLC0,8 %0,7 %492 00018 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %1 365 00051 %
STAR Channel2,4 %2,5 %699 00026 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %733 00028 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 019 00038 %
Muut4,8 %4,7 %840 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.