Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 567 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %14,1 %358 00052 %
Yle TV213,1 %7,8 %349 00051 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,7 %140 00020 %
Yle yhteensä26,8 %23,6 %457 00066 %
MTV322,4 %26,3 %389 00056 %
Sub4,3 %4,1 %222 00032 %
AVA2,3 %2,4 %171 00025 %
C More Total1,6 %1,5 %77 00011 %
MTV yhteensä30,6 %34,3 %458 00066 %
Nelonen9,1 %12,3 %336 00049 %
Jim2,6 %2,7 %165 00024 %
Liv2,9 %3,0 %181 00026 %
Hero0,9 %1,1 %88 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,2 %412 00060 %
TV54,6 %4,8 %228 00033 %
Kutonen2,3 %2,1 %129 00019 %
Frii3,9 %2,6 %102 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0001 %
TLC4,8 %3,7 %134 00019 %
Warner Bros. Discovery15,9 %13,4 %333 00048 %
STAR Channel5,6 %5,3 %158 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %98 00014 %
Disney Finland7,1 %6,6 %207 00030 %
Muut4,9 %4,0 %169 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %567 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.