Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
Viikot: 1-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,2 %17,0 %361 00049 %
Yle TV213,2 %7,9 %339 00046 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,5 %140 00019 %
Yle yhteensä29,8 %26,3 %456 00062 %
MTV319,3 %21,7 %385 00052 %
Sub7,2 %7,0 %258 00035 %
AVA1,4 %1,4 %116 00016 %
C More Total3,7 %4,4 %104 00014 %
MTV yhteensä31,6 %34,5 %448 00061 %
Nelonen8,1 %11,0 %320 00043 %
Jim3,1 %3,1 %180 00024 %
Liv1,8 %1,9 %143 00019 %
Hero0,6 %0,9 %83 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,9 %389 00053 %
TV56,0 %6,2 %237 00032 %
Kutonen3,8 %3,5 %168 00023 %
Frii1,4 %1,1 %77 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC1,3 %1,4 %90 00012 %
Warner Bros. Discovery12,7 %12,4 %316 00043 %
STAR Channel5,9 %4,6 %168 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %119 00016 %
Disney Finland8,2 %6,4 %220 00030 %
Muut6,4 %6,8 %207 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %569 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.