Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 10-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 438 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %25,1 %3 243 00060 %
Yle TV214,5 %9,0 %3 214 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 059 00038 %
Yle yhteensä44,1 %37,3 %3 837 00071 %
MTV318,4 %22,2 %3 463 00064 %
Sub3,6 %3,9 %2 230 00041 %
AVA2,5 %2,5 %1 709 00032 %
C More Total2,3 %2,6 %933 00017 %
MTV yhteensä26,8 %31,3 %3 818 00071 %
Nelonen8,2 %11,8 %3 018 00056 %
Jim2,3 %2,7 %1 853 00034 %
Liv1,7 %1,8 %1 747 00032 %
Hero0,7 %1,0 %1 010 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,3 %3 441 00064 %
TV52,8 %2,8 %2 090 00039 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 478 00027 %
Frii2,1 %1,8 %1 108 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %76 0001 %
TLC1,7 %1,6 %1 086 00020 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,1 %2 673 00050 %
STAR Channel2,0 %2,1 %1 229 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 237 00023 %
Disney Finland4,3 %3,6 %1 826 00034 %
Muut4,2 %4,2 %1 651 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 438 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.