Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 5-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %28,9 %2 855 00053 %
Yle TV212,1 %8,0 %2 619 00049 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %1 614 00030 %
Yle yhteensä44,0 %39,4 %3 227 00060 %
MTV320,0 %24,0 %2 897 00054 %
Sub4,0 %4,3 %1 866 00035 %
AVA2,5 %2,6 %1 337 00025 %
C More Total1,9 %1,6 %781 00014 %
MTV yhteensä28,4 %32,5 %3 153 00058 %
Nelonen6,9 %9,6 %2 457 00046 %
Jim1,9 %1,8 %1 350 00025 %
Liv1,6 %1,7 %1 339 00025 %
Hero0,6 %0,9 %798 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,9 %2 768 00051 %
TV53,1 %3,0 %1 689 00031 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 206 00022 %
Frii2,2 %1,7 %915 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0001 %
TLC1,8 %1,8 %894 00017 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %2 180 00040 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 061 00020 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 051 00019 %
Disney Finland4,3 %3,4 %1 564 00029 %
Muut4,0 %3,5 %1 321 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 641 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.