Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 5-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 750 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %28,7 %1 356 00051 %
Yle TV213,1 %9,0 %1 267 00048 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %769 00029 %
Yle yhteensä44,4 %40,0 %1 537 00058 %
MTV317,2 %21,3 %1 375 00052 %
Sub5,2 %5,7 %966 00036 %
AVA2,0 %2,2 %606 00023 %
C More Total2,4 %2,3 %424 00016 %
MTV yhteensä26,8 %31,5 %1 509 00057 %
Nelonen6,2 %8,6 %1 161 00044 %
Jim2,1 %1,9 %698 00026 %
Liv1,2 %1,4 %620 00023 %
Hero0,6 %1,0 %402 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,9 %1 315 00049 %
TV53,5 %3,6 %866 00033 %
Kutonen3,0 %2,4 %698 00026 %
Frii1,7 %1,3 %437 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %30 0001 %
TLC0,8 %0,7 %385 00014 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %1 077 00040 %
STAR Channel2,4 %2,3 %566 00021 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %587 00022 %
Disney Finland5,6 %4,2 %826 00031 %
Muut4,8 %4,5 %709 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 750 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.