Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %29,6 %1 695 00064 %
Yle TV214,5 %8,2 %1 626 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 057 00040 %
Yle yhteensä46,2 %40,3 %1 939 00073 %
MTV315,7 %21,2 %1 672 00063 %
Sub5,0 %5,3 %1 234 00046 %
AVA1,7 %1,9 %754 00028 %
C More Total1,7 %2,0 %414 00016 %
MTV yhteensä24,1 %30,4 %1 843 00069 %
Nelonen5,3 %7,1 %1 469 00055 %
Jim2,4 %2,1 %940 00035 %
Liv1,2 %1,4 %838 00031 %
Hero0,7 %1,1 %566 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %11,7 %1 678 00063 %
TV55,1 %5,2 %1 196 00045 %
Kutonen2,9 %2,3 %892 00033 %
Frii1,5 %1,2 %572 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %40 0001 %
TLC0,8 %0,8 %513 00019 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,0 %1 437 00054 %
STAR Channel2,5 %2,7 %724 00027 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %750 00028 %
Disney Finland5,8 %4,7 %1 047 00039 %
Muut4,5 %4,3 %736 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 183 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.