Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 49-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %30,0 %1 725 00066 %
Yle TV212,8 %7,8 %1 611 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 115 00042 %
Yle yhteensä44,6 %40,6 %1 932 00073 %
MTV313,9 %17,8 %1 617 00061 %
Sub5,4 %5,8 %1 234 00047 %
AVA1,7 %2,0 %779 00030 %
C More Total1,5 %2,0 %372 00014 %
MTV yhteensä22,6 %27,5 %1 817 00069 %
Nelonen6,2 %7,6 %1 487 00057 %
Jim2,8 %2,7 %973 00037 %
Liv1,3 %1,4 %854 00032 %
Hero1,1 %1,9 %639 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,6 %1 685 00064 %
TV55,3 %5,0 %1 223 00046 %
Kutonen3,1 %2,5 %897 00034 %
Frii1,7 %1,6 %619 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %52 0002 %
TLC0,8 %0,7 %501 00019 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,2 %1 451 00055 %
STAR Channel2,6 %2,7 %806 00031 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %769 00029 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 113 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,6 %4,3 %702 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.