Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 49-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 032 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %30,1 %1 643 00067 %
Yle TV212,1 %7,7 %1 493 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 082 00044 %
Yle yhteensä44,3 %40,5 %1 801 00073 %
MTV314,0 %17,9 %1 546 00063 %
Sub5,4 %5,8 %1 179 00048 %
AVA1,8 %2,0 %766 00031 %
C More Total1,5 %2,0 %360 00015 %
MTV yhteensä22,7 %27,7 %1 723 00070 %
Nelonen6,0 %7,5 %1 406 00057 %
Jim2,8 %2,7 %949 00039 %
Liv1,3 %1,4 %831 00034 %
Hero1,1 %1,9 %634 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,5 %1 593 00065 %
TV55,3 %4,9 %1 183 00048 %
Kutonen3,1 %2,5 %884 00036 %
Frii1,7 %1,6 %611 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %52 0002 %
TLC0,8 %0,7 %493 00020 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,1 %1 404 00057 %
STAR Channel2,6 %2,6 %779 00032 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %758 00031 %
Disney Finland6,5 %5,2 %1 080 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,6 %4,3 %662 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 032 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.