Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %30,2 %3 421 00068 %
Yle TV213,3 %7,8 %3 116 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %2 105 00042 %
Yle yhteensä46,1 %40,7 %3 793 00076 %
MTV318,3 %23,3 %3 325 00066 %
Sub3,9 %4,1 %2 261 00045 %
AVA2,2 %2,3 %1 610 00032 %
C More Total1,2 %1,4 %683 00014 %
MTV yhteensä25,6 %31,2 %3 635 00073 %
Nelonen5,6 %7,6 %2 890 00058 %
Jim2,2 %1,8 %1 764 00035 %
Liv1,6 %1,8 %1 776 00035 %
Hero0,7 %1,1 %1 115 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,3 %3 304 00066 %
TV54,4 %4,3 %2 256 00045 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 517 00030 %
Frii1,9 %1,6 %1 151 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 155 00023 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,8 %2 792 00056 %
STAR Channel2,1 %2,2 %1 284 00026 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 300 00026 %
Disney Finland4,4 %3,7 %1 890 00038 %
Muut3,7 %3,5 %1 291 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 231 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.