Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 5-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 380 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 67 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %29,0 %2 718 00054 %
Yle TV211,4 %8,0 %2 412 00048 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %1 564 00031 %
Yle yhteensä43,7 %39,5 %2 991 00060 %
MTV320,2 %24,0 %2 750 00055 %
Sub4,0 %4,3 %1 782 00036 %
AVA2,5 %2,6 %1 310 00026 %
C More Total1,9 %1,6 %745 00015 %
MTV yhteensä28,6 %32,5 %2 971 00059 %
Nelonen6,7 %9,6 %2 325 00046 %
Jim1,9 %1,8 %1 317 00026 %
Liv1,6 %1,6 %1 304 00026 %
Hero0,6 %0,9 %786 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,8 %2 616 00052 %
TV53,1 %2,9 %1 632 00033 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 183 00024 %
Frii2,2 %1,7 %904 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0001 %
TLC1,9 %1,8 %871 00017 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %2 102 00042 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 022 00020 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 030 00021 %
Disney Finland4,3 %3,4 %1 513 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %3,5 %1 243 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 380 00067 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.