Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 10-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %25,3 %3 129 00062 %
Yle TV214,0 %9,0 %2 962 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 008 00040 %
Yle yhteensä44,0 %37,4 %3 562 00071 %
MTV318,6 %22,2 %3 296 00066 %
Sub3,6 %3,9 %2 137 00043 %
AVA2,5 %2,5 %1 680 00034 %
C More Total2,3 %2,6 %888 00018 %
MTV yhteensä27,0 %31,3 %3 604 00072 %
Nelonen8,0 %11,7 %2 829 00056 %
Jim2,3 %2,8 %1 814 00036 %
Liv1,7 %1,8 %1 705 00034 %
Hero0,7 %1,0 %997 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %17,3 %3 231 00064 %
TV52,8 %2,8 %2 029 00040 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 450 00029 %
Frii2,2 %1,8 %1 098 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %75 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 062 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,1 %2 585 00052 %
STAR Channel2,0 %2,1 %1 185 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 210 00024 %
Disney Finland4,3 %3,5 %1 767 00035 %
Muut4,2 %4,2 %1 570 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 122 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.