Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 14-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 147 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,4 %3 136 00063 %
Yle TV27,8 %6,1 %2 853 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %1 897 00038 %
Yle yhteensä38,2 %33,4 %3 533 00070 %
MTV319,5 %22,2 %3 286 00066 %
Sub3,8 %3,8 %2 170 00043 %
AVA2,5 %2,4 %1 671 00033 %
C More Total2,4 %2,5 %937 00019 %
MTV yhteensä28,1 %30,9 %3 605 00072 %
Nelonen9,3 %13,2 %2 880 00057 %
Jim2,8 %2,9 %1 862 00037 %
Liv1,8 %1,9 %1 708 00034 %
Hero0,8 %1,2 %1 016 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %19,1 %3 274 00065 %
TV54,8 %5,2 %2 242 00045 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 529 00031 %
Frii2,3 %1,9 %1 124 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0001 %
TLC1,7 %1,4 %1 089 00022 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,8 %2 783 00056 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 266 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 234 00025 %
Disney Finland4,6 %3,6 %1 844 00037 %
Muut3,9 %3,7 %1 525 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 147 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.