Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 14-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,9 %31,1 %1 237 00096 %
Yle TV27,7 %5,9 %1 100 00085 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,8 %946 00073 %
Yle yhteensä46,1 %40,8 %1 244 00097 %
MTV320,0 %23,6 %1 185 00092 %
Sub3,1 %3,1 %812 00063 %
AVA2,4 %2,3 %708 00055 %
C More Total1,7 %1,5 %312 00024 %
MTV yhteensä27,1 %30,4 %1 204 00094 %
Nelonen7,9 %11,3 %1 020 00079 %
Jim2,7 %2,7 %739 00057 %
Liv1,5 %1,5 %697 00054 %
Hero0,9 %1,3 %478 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,0 %1 106 00086 %
TV53,3 %3,4 %811 00063 %
Kutonen1,7 %1,3 %525 00041 %
Frii2,1 %1,7 %489 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
TLC1,5 %1,3 %458 00036 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,9 %931 00072 %
STAR Channel1,0 %0,9 %420 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %495 00038 %
Disney Finland3,2 %2,2 %650 00050 %
Muut2,7 %2,5 %529 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 251 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.