Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 14-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 976 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,0 %1 506 00061 %
Yle TV28,2 %6,6 %1 379 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %892 00036 %
Yle yhteensä37,8 %33,3 %1 686 00068 %
MTV316,5 %19,4 %1 549 00063 %
Sub4,9 %5,0 %1 128 00046 %
AVA2,1 %2,0 %774 00031 %
C More Total3,1 %3,7 %491 00020 %
MTV yhteensä26,6 %30,0 %1 710 00069 %
Nelonen8,2 %11,2 %1 356 00055 %
Jim3,3 %3,3 %979 00040 %
Liv1,3 %1,5 %789 00032 %
Hero0,8 %1,2 %510 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %17,3 %1 550 00063 %
TV55,6 %6,6 %1 155 00047 %
Kutonen3,6 %3,0 %862 00035 %
Frii1,9 %1,5 %563 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC0,7 %0,5 %475 00019 %
Warner Bros. Discovery12,6 %12,1 %1 379 00056 %
STAR Channel2,7 %2,5 %680 00028 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %708 00029 %
Disney Finland6,2 %4,7 %993 00040 %
Muut4,8 %4,7 %812 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 976 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.