Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,3 %1 464 00059 %
Yle TV27,1 %6,3 %1 244 00050 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %849 00034 %
Yle yhteensä36,0 %31,9 %1 636 00066 %
MTV321,7 %25,7 %1 599 00065 %
Sub5,2 %5,3 %1 050 00043 %
AVA2,0 %2,1 %691 00028 %
C More Total2,1 %1,9 %361 00015 %
MTV yhteensä31,1 %35,1 %1 720 00070 %
Nelonen6,8 %9,2 %1 261 00051 %
Jim2,7 %2,4 %868 00035 %
Liv1,4 %1,5 %707 00029 %
Hero0,8 %1,2 %461 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,2 %1 442 00058 %
TV54,2 %4,5 %984 00040 %
Kutonen3,8 %3,0 %825 00033 %
Frii1,6 %1,4 %499 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC0,7 %0,5 %463 00019 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,0 %1 254 00051 %
STAR Channel2,8 %2,8 %596 00024 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %646 00026 %
Disney Finland6,0 %4,9 %909 00037 %
Muut4,7 %4,0 %710 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 936 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.