Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,8 %1 646 00060 %
Yle TV27,1 %6,0 %1 432 00053 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,6 %931 00034 %
Yle yhteensä37,5 %32,4 %1 903 00070 %
MTV325,9 %28,5 %1 743 00064 %
Sub2,7 %2,9 %948 00035 %
AVA3,0 %3,1 %832 00030 %
C More Total1,2 %1,0 %324 00012 %
MTV yhteensä32,8 %35,5 %1 888 00069 %
Nelonen9,5 %13,2 %1 422 00052 %
Jim2,0 %1,8 %771 00028 %
Liv2,1 %2,3 %846 00031 %
Hero0,9 %1,2 %475 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,5 %1 640 00060 %
TV53,1 %3,1 %959 00035 %
Kutonen1,4 %1,2 %606 00022 %
Frii2,6 %2,3 %548 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,7 %2,1 %561 00021 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,9 %1 277 00047 %
STAR Channel1,6 %1,6 %534 00020 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %483 00018 %
Disney Finland2,8 %2,5 %794 00029 %
Muut2,7 %2,3 %650 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 239 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.