Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %23,2 %1 515 00057 %
Yle TV27,5 %6,3 %1 343 00050 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %858 00032 %
Yle yhteensä36,1 %31,8 %1 753 00066 %
MTV321,6 %25,8 %1 669 00063 %
Sub5,2 %5,3 %1 089 00041 %
AVA2,0 %2,1 %697 00026 %
C More Total2,1 %1,9 %373 00014 %
MTV yhteensä30,9 %35,1 %1 808 00068 %
Nelonen6,9 %9,2 %1 321 00050 %
Jim2,7 %2,4 %883 00033 %
Liv1,4 %1,5 %717 00027 %
Hero0,8 %1,2 %464 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,2 %1 505 00056 %
TV54,2 %4,5 %1 010 00038 %
Kutonen3,7 %3,0 %838 00031 %
Frii1,6 %1,4 %504 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0001 %
TLC0,7 %0,5 %469 00018 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,0 %1 292 00048 %
STAR Channel2,8 %2,8 %615 00023 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %657 00025 %
Disney Finland6,0 %5,0 %933 00035 %
Muut4,7 %4,0 %735 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 080 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.