Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,1 %21,9 %1 412 00053 %
Yle TV230,5 %32,7 %1 627 00061 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,3 %830 00031 %
Yle yhteensä55,1 %56,8 %1 830 00069 %
MTV312,6 %14,1 %1 408 00053 %
Sub4,3 %4,2 %1 054 00040 %
AVA2,0 %2,3 %637 00024 %
C More Total1,3 %0,6 %284 00011 %
MTV yhteensä20,2 %21,2 %1 613 00061 %
Nelonen5,1 %5,4 %1 196 00045 %
Jim2,2 %2,0 %754 00028 %
Liv1,1 %1,0 %629 00024 %
Hero0,6 %0,9 %441 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,4 %1 394 00052 %
TV53,0 %3,0 %890 00033 %
Kutonen2,5 %1,8 %716 00027 %
Frii1,3 %1,1 %462 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC0,6 %0,5 %402 00015 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,6 %1 149 00043 %
STAR Channel2,7 %2,5 %580 00022 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %631 00024 %
Disney Finland5,7 %4,5 %886 00033 %
Muut2,6 %1,7 %693 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.