Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 909 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %22,0 %1 375 00056 %
Yle TV230,1 %32,4 %1 515 00061 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,3 %808 00033 %
Yle yhteensä55,0 %56,7 %1 711 00069 %
MTV312,7 %14,2 %1 360 00055 %
Sub4,3 %4,2 %1 014 00041 %
AVA2,0 %2,3 %629 00025 %
C More Total1,3 %0,6 %268 00011 %
MTV yhteensä20,3 %21,3 %1 540 00062 %
Nelonen4,9 %5,4 %1 124 00046 %
Jim2,2 %2,0 %734 00030 %
Liv1,1 %1,0 %614 00025 %
Hero0,6 %0,9 %435 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %9,3 %1 313 00053 %
TV53,0 %3,0 %867 00035 %
Kutonen2,5 %1,8 %708 00029 %
Frii1,4 %1,1 %460 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC0,6 %0,5 %398 00016 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,6 %1 116 00045 %
STAR Channel2,7 %2,5 %562 00023 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %621 00025 %
Disney Finland5,7 %4,5 %863 00035 %
Muut2,6 %1,7 %660 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 909 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.