Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 919 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %22,5 %2 832 00057 %
Yle TV225,9 %26,8 %2 970 00059 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 679 00034 %
Yle yhteensä52,2 %52,1 %3 492 00070 %
MTV315,7 %17,6 %2 844 00057 %
Sub3,5 %3,5 %1 882 00038 %
AVA2,8 %3,3 %1 377 00027 %
C More Total1,0 %0,5 %528 00011 %
MTV yhteensä23,1 %24,9 %3 185 00064 %
Nelonen5,1 %5,8 %2 279 00045 %
Jim2,0 %1,8 %1 397 00028 %
Liv1,5 %1,5 %1 338 00027 %
Hero0,7 %1,0 %883 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,1 %2 707 00054 %
TV52,9 %2,7 %1 660 00033 %
Kutonen1,8 %1,4 %1 234 00025 %
Frii2,1 %1,8 %974 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,8 %1,6 %908 00018 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,7 %2 235 00045 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 019 00020 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 065 00021 %
Disney Finland4,4 %3,6 %1 567 00031 %
Muut2,3 %1,6 %1 220 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 919 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.