Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 827 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %23,1 %2 745 00055 %
Yle TV219,7 %21,1 %2 951 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %1 667 00033 %
Yle yhteensä47,1 %46,5 %3 407 00068 %
MTV316,6 %18,9 %2 765 00055 %
Sub3,8 %4,0 %1 912 00038 %
AVA2,8 %3,1 %1 334 00027 %
C More Total0,9 %0,3 %460 0009 %
MTV yhteensä24,1 %26,3 %3 080 00061 %
Nelonen5,4 %6,2 %2 255 00045 %
Jim2,1 %1,8 %1 431 00029 %
Liv1,5 %1,5 %1 279 00026 %
Hero0,4 %0,6 %555 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %10,1 %2 647 00053 %
TV54,4 %4,2 %1 804 00036 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 343 00027 %
Frii2,1 %1,8 %971 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC1,8 %1,5 %942 00019 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,1 %2 385 00048 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 070 00021 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 039 00021 %
Disney Finland4,9 %4,1 %1 576 00031 %
Muut3,3 %2,9 %1 299 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 827 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.