Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,1 %19,5 %947 00069 %
Yle TV220,1 %21,5 %908 00066 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %581 00042 %
Yle yhteensä43,0 %43,2 %1 064 00078 %
MTV316,0 %18,4 %941 00069 %
Sub4,4 %4,8 %656 00048 %
AVA3,0 %3,5 %460 00034 %
C More Total1,1 %0,4 %170 00012 %
MTV yhteensä24,4 %27,1 %1 025 00075 %
Nelonen5,7 %6,5 %744 00054 %
Jim2,2 %1,9 %492 00036 %
Liv1,8 %1,8 %458 00033 %
Hero0,6 %0,7 %204 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %10,8 %879 00064 %
TV54,7 %4,3 %637 00046 %
Kutonen3,1 %3,0 %511 00037 %
Frii2,7 %2,4 %358 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %25 0002 %
TLC2,1 %1,7 %327 00024 %
Warner Bros. Discovery13,6 %11,9 %825 00060 %
STAR Channel2,3 %2,4 %364 00027 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %396 00029 %
Disney Finland5,4 %4,6 %548 00040 %
Muut3,5 %2,4 %409 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 178 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.