Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 442 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 48 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,9 %6,6 %130 00014 %
Yle TV239,7 %39,6 %274 00030 %
Yle Teema&Fem0,7 %0,6 %39 0004 %
Yle yhteensä46,2 %46,7 %326 00035 %
MTV38,9 %10,0 %162 00018 %
Sub6,3 %6,6 %104 00011 %
AVA1,5 %1,8 %43 0005 %
C More Total0,5 %0,1 %10 0001 %
MTV yhteensä17,2 %18,5 %226 00024 %
Nelonen9,4 %9,9 %149 00016 %
Jim2,3 %2,2 %70 0008 %
Liv1,9 %1,3 %51 0006 %
Hero0,4 %0,2 %19 0002 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %13,6 %199 00021 %
TV55,2 %5,6 %95 00010 %
Kutonen2,1 %2,0 %69 0007 %
Frii0,7 %0,5 %24 0003 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %1 0000 %
TLC1,5 %1,0 %45 0005 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,3 %167 00018 %
STAR Channel6,5 %7,8 %73 0008 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %31 0003 %
Disney Finland8,7 %9,4 %94 00010 %
Muut3,9 %2,5 %56 0006 %
Yhteensä100,0 %100,0 %442 00048 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.