Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %30,3 %1 180 00092 %
Yle TV215,3 %16,6 %1 074 00083 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,8 %851 00066 %
Yle yhteensä51,6 %49,7 %1 200 00093 %
MTV318,4 %21,5 %1 121 00087 %
Sub2,6 %2,8 %728 00057 %
AVA3,0 %3,2 %647 00050 %
C More Total0,9 %0,2 %215 00017 %
MTV yhteensä24,9 %27,7 %1 154 00090 %
Nelonen4,8 %5,5 %900 00070 %
Jim2,0 %1,6 %606 00047 %
Liv1,4 %1,4 %555 00043 %
Hero0,4 %0,5 %230 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %9,0 %977 00076 %
TV53,5 %3,2 %687 00053 %
Kutonen1,9 %1,6 %489 00038 %
Frii1,7 %1,5 %439 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC1,4 %1,2 %381 00030 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,6 %828 00064 %
STAR Channel1,1 %0,9 %359 00028 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %441 00034 %
Disney Finland3,4 %2,5 %571 00044 %
Muut3,1 %3,4 %554 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 215 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.