Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,6 %1 452 00053 %
Yle TV217,9 %18,2 %1 588 00058 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,4 %873 00032 %
Yle yhteensä46,3 %44,1 %1 856 00068 %
MTV319,2 %21,6 %1 473 00054 %
Sub3,1 %3,3 %928 00034 %
AVA3,7 %4,2 %739 00027 %
C More Total0,8 %0,2 %219 0008 %
MTV yhteensä26,8 %29,3 %1 664 00061 %
Nelonen5,3 %6,1 %1 169 00043 %
Jim1,8 %1,6 %666 00024 %
Liv2,0 %2,0 %680 00025 %
Hero0,5 %0,6 %290 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,3 %1 390 00051 %
TV53,8 %3,7 %889 00033 %
Kutonen1,4 %1,5 %573 00021 %
Frii2,6 %2,3 %508 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0000 %
TLC2,8 %2,4 %531 00019 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %1 225 00045 %
STAR Channel1,8 %1,7 %490 00018 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %444 00016 %
Disney Finland3,3 %3,0 %725 00027 %
Muut3,2 %3,2 %671 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 100 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.