Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 088 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %23,0 %2 819 00052 %
Yle TV220,1 %21,3 %3 156 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,3 %1 707 00032 %
Yle yhteensä47,3 %46,5 %3 626 00067 %
MTV316,4 %18,8 %2 843 00053 %
Sub3,8 %4,0 %1 975 00037 %
AVA2,8 %3,1 %1 353 00025 %
C More Total0,9 %0,3 %481 0009 %
MTV yhteensä23,9 %26,2 %3 204 00059 %
Nelonen5,5 %6,2 %2 364 00044 %
Jim2,1 %1,8 %1 464 00027 %
Liv1,5 %1,5 %1 300 00024 %
Hero0,4 %0,6 %568 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %10,1 %2 774 00051 %
TV54,4 %4,2 %1 856 00034 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 366 00025 %
Frii2,0 %1,7 %982 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC1,7 %1,5 %960 00018 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,1 %2 465 00046 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 105 00020 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 056 00020 %
Disney Finland4,9 %4,2 %1 621 00030 %
Muut3,3 %2,9 %1 368 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 088 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.