Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 856 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %22,5 %1 326 00054 %
Yle TV221,8 %24,3 %1 461 00059 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %816 00033 %
Yle yhteensä48,1 %49,0 %1 656 00067 %
MTV313,9 %16,0 %1 329 00054 %
Sub4,4 %4,8 %1 008 00041 %
AVA1,9 %1,9 %605 00024 %
C More Total1,1 %0,4 %250 00010 %
MTV yhteensä21,2 %23,0 %1 475 00060 %
Nelonen5,6 %6,4 %1 139 00046 %
Jim2,3 %2,1 %778 00031 %
Liv1,1 %1,0 %608 00025 %
Hero0,4 %0,5 %269 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,0 %1 314 00053 %
TV54,9 %4,7 %938 00038 %
Kutonen3,8 %3,2 %778 00031 %
Frii1,5 %1,2 %470 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC0,7 %0,5 %422 00017 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,1 %1 197 00048 %
STAR Channel3,1 %3,1 %596 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %604 00024 %
Disney Finland6,6 %5,4 %872 00035 %
Muut3,4 %2,6 %666 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 856 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.