Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 922 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %18,8 %1 369 00055 %
Yle TV229,3 %32,0 %1 449 00059 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %851 00034 %
Yle yhteensä52,2 %53,2 %1 686 00068 %
MTV313,6 %15,3 %1 374 00056 %
Sub3,8 %3,9 %985 00040 %
AVA2,0 %2,3 %608 00025 %
C More Total1,1 %0,5 %289 00012 %
MTV yhteensä20,5 %22,0 %1 552 00063 %
Nelonen5,1 %6,1 %1 145 00046 %
Jim2,0 %1,9 %766 00031 %
Liv1,0 %1,1 %656 00027 %
Hero0,3 %0,5 %256 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %9,5 %1 336 00054 %
TV54,4 %3,5 %1 009 00041 %
Kutonen3,2 %2,8 %833 00034 %
Frii1,4 %1,2 %473 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC0,7 %0,5 %404 00016 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,4 %1 281 00052 %
STAR Channel2,6 %2,4 %593 00024 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %591 00024 %
Disney Finland5,7 %4,5 %864 00035 %
Muut3,2 %2,4 %694 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 922 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.