Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 981 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %19,1 %2 856 00057 %
Yle TV227,5 %29,6 %2 945 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %1 760 00035 %
Yle yhteensä51,5 %51,3 %3 506 00070 %
MTV316,0 %17,8 %2 885 00058 %
Sub3,2 %3,4 %1 869 00037 %
AVA3,1 %3,7 %1 341 00027 %
C More Total0,9 %0,4 %550 00011 %
MTV yhteensä23,1 %25,2 %3 229 00064 %
Nelonen4,9 %5,9 %2 307 00046 %
Jim1,9 %1,7 %1 452 00029 %
Liv1,5 %1,6 %1 413 00028 %
Hero0,4 %0,6 %559 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,7 %2 745 00055 %
TV53,8 %2,9 %1 919 00038 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 457 00029 %
Frii1,9 %1,5 %974 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC1,5 %1,3 %928 00019 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,0 %2 547 00051 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 081 00022 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 056 00021 %
Disney Finland4,3 %3,5 %1 599 00032 %
Muut2,8 %2,3 %1 325 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 981 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.