Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %19,3 %1 487 00059 %
Yle TV225,8 %27,4 %1 496 00059 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,8 %909 00036 %
Yle yhteensä50,8 %49,5 %1 820 00072 %
MTV318,3 %20,1 %1 511 00059 %
Sub2,6 %2,9 %884 00035 %
AVA4,0 %4,9 %732 00029 %
C More Total0,7 %0,3 %261 00010 %
MTV yhteensä25,7 %28,2 %1 677 00066 %
Nelonen4,8 %5,8 %1 162 00046 %
Jim1,7 %1,5 %686 00027 %
Liv2,0 %2,0 %758 00030 %
Hero0,5 %0,7 %304 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,9 %1 409 00055 %
TV53,2 %2,4 %910 00036 %
Kutonen1,3 %1,2 %624 00025 %
Frii2,3 %1,9 %501 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,2 %1,9 %523 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,6 %1 266 00050 %
STAR Channel1,6 %1,5 %489 00019 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %465 00018 %
Disney Finland3,0 %2,6 %735 00029 %
Muut2,4 %2,2 %631 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.