Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,7 %18,9 %2 947 00055 %
Yle TV227,8 %29,7 %3 155 00059 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 849 00034 %
Yle yhteensä51,7 %51,3 %3 742 00069 %
MTV315,8 %17,7 %2 976 00055 %
Sub3,2 %3,4 %1 942 00036 %
AVA3,0 %3,6 %1 355 00025 %
C More Total0,9 %0,4 %572 00011 %
MTV yhteensä22,9 %25,1 %3 374 00063 %
Nelonen5,0 %5,9 %2 436 00045 %
Jim1,8 %1,7 %1 478 00027 %
Liv1,5 %1,5 %1 437 00027 %
Hero0,4 %0,6 %564 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %9,8 %2 888 00054 %
TV53,8 %3,0 %1 991 00037 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 502 00028 %
Frii1,9 %1,5 %984 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0001 %
TLC1,5 %1,3 %939 00017 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,0 %2 647 00049 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 119 00021 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 071 00020 %
Disney Finland4,3 %3,5 %1 645 00030 %
Muut2,8 %2,3 %1 401 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 270 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.