Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,0 %17,2 %1 014 00074 %
Yle TV227,0 %29,0 %950 00069 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %605 00044 %
Yle yhteensä47,7 %48,7 %1 153 00084 %
MTV315,5 %17,3 %999 00073 %
Sub3,7 %3,9 %678 00049 %
AVA3,3 %4,0 %496 00036 %
C More Total0,9 %0,4 %175 00013 %
MTV yhteensä23,5 %25,5 %1 089 00079 %
Nelonen5,3 %6,5 %786 00057 %
Jim2,1 %2,0 %536 00039 %
Liv1,6 %1,6 %514 00037 %
Hero0,5 %0,7 %211 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %10,8 %943 00069 %
TV54,0 %3,1 %680 00050 %
Kutonen3,0 %2,7 %570 00042 %
Frii2,2 %1,7 %375 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0002 %
TLC1,4 %1,1 %340 00025 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,0 %889 00065 %
STAR Channel1,9 %1,6 %370 00027 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %410 00030 %
Disney Finland4,6 %3,4 %572 00042 %
Muut3,7 %2,5 %428 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.