Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 074 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,1 %18,7 %1 414 00053 %
Yle TV229,6 %32,2 %1 560 00059 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %892 00033 %
Yle yhteensä52,4 %53,2 %1 807 00068 %
MTV313,4 %15,2 %1 418 00053 %
Sub3,8 %3,9 %1 026 00038 %
AVA2,0 %2,3 %614 00023 %
C More Total1,1 %0,5 %301 00011 %
MTV yhteensä20,3 %22,0 %1 628 00061 %
Nelonen5,2 %6,1 %1 212 00045 %
Jim2,0 %1,9 %780 00029 %
Liv1,0 %1,1 %669 00025 %
Hero0,3 %0,5 %256 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %9,5 %1 408 00053 %
TV54,4 %3,5 %1 045 00039 %
Kutonen3,2 %2,8 %855 00032 %
Frii1,4 %1,2 %477 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC0,7 %0,5 %410 00015 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,5 %1 332 00050 %
STAR Channel2,6 %2,4 %610 00023 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %600 00022 %
Disney Finland5,6 %4,5 %887 00033 %
Muut3,1 %2,4 %735 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 074 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.