Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 954 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,5 %1 445 00058 %
Yle TV210,1 %8,5 %1 336 00054 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %832 00034 %
Yle yhteensä38,8 %35,9 %1 665 00067 %
MTV318,6 %23,0 %1 514 00061 %
Sub4,5 %4,7 %1 038 00042 %
AVA2,5 %2,7 %739 00030 %
C More Total2,4 %2,4 %422 00017 %
MTV yhteensä28,0 %32,8 %1 682 00068 %
Nelonen6,7 %8,7 %1 286 00052 %
Jim2,7 %2,6 %829 00034 %
Liv1,6 %1,6 %726 00029 %
Hero0,4 %0,5 %280 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,4 %1 445 00059 %
TV53,7 %3,7 %959 00039 %
Kutonen4,0 %3,6 %819 00033 %
Frii2,0 %1,5 %527 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0002 %
TLC0,8 %0,5 %397 00016 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,7 %1 260 00051 %
STAR Channel2,9 %2,5 %580 00023 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %661 00027 %
Disney Finland6,8 %5,0 %909 00037 %
Muut5,1 %4,5 %780 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 954 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.