Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %10,3 %561 00039 %
Yle TV210,2 %6,3 %569 00040 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,3 %226 00016 %
Yle yhteensä21,4 %17,9 %784 00055 %
MTV323,6 %27,7 %728 00051 %
Sub5,0 %4,9 %392 00027 %
AVA2,5 %2,3 %286 00020 %
C More Total3,2 %3,4 %185 00013 %
MTV yhteensä34,3 %38,3 %852 00060 %
Nelonen10,4 %14,1 %623 00044 %
Jim3,0 %2,7 %287 00020 %
Liv2,5 %2,5 %310 00022 %
Hero0,4 %0,5 %83 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,9 %739 00052 %
TV55,1 %5,3 %394 00028 %
Kutonen4,3 %4,6 %307 00021 %
Frii3,4 %2,2 %183 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %11 0001 %
TLC2,2 %1,7 %169 00012 %
Warner Bros. Discovery15,2 %14,0 %589 00041 %
STAR Channel6,9 %5,2 %303 00021 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %177 00012 %
Disney Finland9,3 %7,1 %381 00027 %
Muut5,0 %4,5 %335 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 097 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.