Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %29,6 %1 194 00093 %
Yle TV29,6 %8,0 %1 031 00080 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,8 %887 00069 %
Yle yhteensä46,1 %41,4 %1 213 00094 %
MTV323,4 %29,5 %1 141 00089 %
Sub2,8 %3,0 %766 00060 %
AVA3,1 %3,2 %681 00053 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %268 00021 %
MTV yhteensä30,5 %36,6 %1 166 00091 %
Nelonen5,8 %7,4 %953 00074 %
Jim2,0 %1,8 %627 00049 %
Liv1,7 %1,6 %600 00047 %
Hero0,4 %0,5 %227 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,2 %1 020 00079 %
TV52,4 %2,0 %671 00052 %
Kutonen1,7 %1,3 %487 00038 %
Frii1,9 %1,7 %459 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,5 %1,2 %390 00030 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,3 %834 00065 %
STAR Channel0,9 %0,8 %344 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %454 00035 %
Disney Finland3,4 %2,3 %579 00045 %
Muut2,8 %2,7 %523 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.