Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 597 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 65 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,4 %1 171 00047 %
Yle TV28,2 %7,5 %1 071 00043 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %714 00029 %
Yle yhteensä37,8 %35,7 %1 341 00054 %
MTV318,3 %22,0 %1 218 00049 %
Sub4,5 %4,2 %872 00035 %
AVA2,3 %2,4 %624 00025 %
C More Total2,3 %2,5 %352 00014 %
MTV yhteensä27,3 %31,1 %1 376 00056 %
Nelonen7,8 %9,8 %1 064 00043 %
Jim2,9 %2,9 %731 00030 %
Liv1,5 %1,5 %612 00025 %
Hero0,5 %0,5 %236 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,6 %1 199 00049 %
TV53,9 %4,3 %792 00032 %
Kutonen3,7 %3,3 %684 00028 %
Frii2,2 %1,8 %434 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0001 %
TLC0,7 %0,5 %327 00013 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,2 %1 006 00041 %
STAR Channel3,0 %2,7 %524 00021 %
National Geographic Channel4,3 %2,6 %554 00022 %
Disney Finland7,3 %5,3 %779 00032 %
Muut5,3 %4,8 %653 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 597 00065 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.