Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,7 %1 515 00061 %
Yle TV210,3 %7,7 %1 404 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,2 %942 00038 %
Yle yhteensä38,6 %34,5 %1 737 00070 %
MTV318,4 %22,4 %1 557 00063 %
Sub5,2 %5,1 %1 121 00045 %
AVA1,9 %1,6 %718 00029 %
C More Total1,9 %2,2 %384 00016 %
MTV yhteensä27,4 %31,4 %1 731 00070 %
Nelonen7,5 %9,8 %1 386 00056 %
Jim2,8 %3,2 %936 00038 %
Liv1,3 %1,4 %772 00031 %
Hero0,4 %0,5 %319 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,8 %1 559 00063 %
TV54,1 %4,5 %1 024 00041 %
Kutonen3,6 %3,2 %857 00035 %
Frii1,9 %1,8 %555 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %30 0001 %
TLC0,8 %0,6 %483 00020 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,4 %1 305 00053 %
STAR Channel3,1 %3,0 %699 00028 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %692 00028 %
Disney Finland7,0 %5,5 %988 00040 %
Muut5,2 %4,8 %810 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.