Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %30,2 %1 220 00095 %
Yle TV210,3 %7,1 %1 105 00086 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,4 %954 00074 %
Yle yhteensä46,7 %41,6 %1 235 00096 %
MTV322,2 %27,4 %1 185 00092 %
Sub3,1 %3,1 %780 00061 %
AVA2,4 %2,2 %676 00052 %
C More Total1,1 %0,9 %243 00019 %
MTV yhteensä28,7 %33,5 %1 204 00094 %
Nelonen6,4 %8,3 %1 013 00079 %
Jim1,9 %2,1 %694 00054 %
Liv1,3 %1,3 %657 00051 %
Hero0,4 %0,4 %269 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,1 %1 074 00083 %
TV52,7 %2,8 %722 00056 %
Kutonen1,7 %1,5 %557 00043 %
Frii2,2 %2,1 %460 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,7 %1,3 %440 00034 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,9 %877 00068 %
STAR Channel1,0 %0,9 %400 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %515 00040 %
Disney Finland3,6 %2,4 %645 00050 %
Muut3,1 %3,1 %540 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.