Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 010 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %23,0 %1 457 00057 %
Yle TV221,5 %21,5 %1 455 00057 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %871 00034 %
Yle yhteensä49,3 %47,7 %1 782 00070 %
MTV318,8 %20,9 %1 484 00058 %
Sub2,8 %2,9 %868 00034 %
AVA3,6 %4,3 %748 00029 %
C More Total0,8 %0,3 %260 00010 %
MTV yhteensä26,0 %28,4 %1 645 00065 %
Nelonen5,4 %6,2 %1 155 00045 %
Jim1,8 %1,7 %663 00026 %
Liv2,0 %2,0 %723 00028 %
Hero0,8 %1,0 %448 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %10,9 %1 394 00055 %
TV52,7 %2,4 %793 00031 %
Kutonen1,1 %1,1 %526 00021 %
Frii2,9 %2,5 %514 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC3,0 %2,6 %510 00020 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,7 %1 119 00044 %
STAR Channel1,6 %1,7 %457 00018 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %444 00017 %
Disney Finland3,2 %2,8 %705 00028 %
Muut2,0 %1,6 %560 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 010 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.