Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 040 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,9 %9,6 %515 00036 %
Yle TV235,6 %38,2 %714 00050 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,0 %190 00013 %
Yle yhteensä45,7 %48,7 %844 00059 %
MTV314,3 %15,1 %584 00041 %
Sub5,2 %4,7 %397 00028 %
AVA1,7 %1,9 %195 00014 %
C More Total0,9 %0,5 %107 0007 %
MTV yhteensä22,0 %22,1 %728 00051 %
Nelonen5,9 %6,5 %463 00032 %
Jim2,2 %2,2 %241 00017 %
Liv1,4 %1,2 %217 00015 %
Hero0,6 %0,9 %130 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %10,8 %594 00042 %
TV53,6 %3,9 %319 00022 %
Kutonen2,5 %2,4 %244 00017 %
Frii3,0 %2,1 %155 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC2,1 %1,7 %173 00012 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,4 %516 00036 %
STAR Channel6,4 %5,2 %247 00017 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %140 00010 %
Disney Finland8,1 %6,4 %318 00022 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %1,6 %302 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 040 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.