Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 094 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,9 %1 590 00063 %
Yle TV26,5 %6,0 %1 320 00052 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,5 %914 00036 %
Yle yhteensä37,2 %32,4 %1 779 00070 %
MTV326,2 %28,6 %1 679 00066 %
Sub2,7 %2,9 %929 00037 %
AVA3,0 %3,1 %824 00032 %
C More Total1,2 %1,0 %314 00012 %
MTV yhteensä33,1 %35,6 %1 815 00071 %
Nelonen9,5 %13,2 %1 364 00054 %
Jim2,0 %1,8 %758 00030 %
Liv2,1 %2,3 %830 00033 %
Hero0,8 %1,2 %468 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,4 %1 570 00062 %
TV53,2 %3,1 %942 00037 %
Kutonen1,3 %1,2 %596 00023 %
Frii2,6 %2,4 %543 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,7 %2,1 %553 00022 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,9 %1 245 00049 %
STAR Channel1,6 %1,5 %515 00020 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %476 00019 %
Disney Finland2,8 %2,4 %770 00030 %
Muut2,7 %2,3 %606 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 094 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.