Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 030 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,6 %3 054 00061 %
Yle TV26,8 %6,1 %2 564 00051 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %1 763 00035 %
Yle yhteensä36,6 %32,1 %3 415 00068 %
MTV324,0 %27,3 %3 278 00065 %
Sub4,0 %4,0 %1 980 00039 %
AVA2,5 %2,6 %1 515 00030 %
C More Total1,6 %1,4 %675 00013 %
MTV yhteensä32,1 %35,4 %3 535 00071 %
Nelonen8,1 %11,3 %2 625 00052 %
Jim2,4 %2,1 %1 626 00032 %
Liv1,7 %1,9 %1 536 00031 %
Hero0,8 %1,2 %928 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,4 %3 012 00060 %
TV53,7 %3,8 %1 926 00038 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 421 00028 %
Frii2,1 %1,9 %1 042 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 015 00020 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,4 %2 499 00050 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 111 00022 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 122 00022 %
Disney Finland4,4 %3,6 %1 679 00033 %
Muut3,7 %3,1 %1 316 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 030 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.