Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %28,9 %1 220 00095 %
Yle TV27,2 %6,9 %1 033 00080 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,3 %883 00069 %
Yle yhteensä44,0 %39,1 %1 237 00096 %
MTV323,1 %26,7 %1 173 00091 %
Sub3,2 %3,1 %739 00057 %
AVA2,7 %2,8 %669 00052 %
C More Total1,4 %1,2 %246 00019 %
MTV yhteensä30,5 %33,9 %1 197 00093 %
Nelonen8,1 %11,4 %1 019 00079 %
Jim2,3 %1,9 %649 00050 %
Liv1,5 %1,7 %648 00050 %
Hero0,8 %1,3 %425 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,3 %1 088 00084 %
TV52,7 %2,6 %706 00055 %
Kutonen1,9 %1,3 %500 00039 %
Frii1,6 %1,5 %450 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0001 %
TLC1,5 %1,3 %420 00033 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,8 %849 00066 %
STAR Channel0,9 %0,8 %359 00028 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %461 00036 %
Disney Finland2,9 %2,0 %593 00046 %
Muut2,3 %2,1 %463 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.