Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 14-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %21,1 %1 106 00081 %
Yle TV27,6 %6,6 %968 00071 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,2 %682 00050 %
Yle yhteensä33,5 %29,9 %1 188 00087 %
MTV318,2 %20,5 %1 115 00081 %
Sub4,2 %4,3 %792 00058 %
AVA2,7 %2,6 %609 00044 %
C More Total2,8 %3,0 %347 00025 %
MTV yhteensä27,9 %30,4 %1 200 00088 %
Nelonen10,8 %15,1 %977 00071 %
Jim2,9 %3,0 %665 00049 %
Liv1,9 %1,9 %606 00044 %
Hero0,8 %1,1 %368 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %21,1 %1 093 00080 %
TV55,8 %5,9 %804 00059 %
Kutonen3,1 %2,6 %610 00044 %
Frii2,6 %2,1 %428 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %32 0002 %
TLC1,8 %1,2 %368 00027 %
Warner Bros. Discovery14,1 %12,5 %981 00072 %
STAR Channel2,0 %1,9 %438 00032 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %482 00035 %
Disney Finland4,9 %3,8 %669 00049 %
Muut4,7 %4,0 %510 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.