Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 10-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %22,1 %1 093 00080 %
Yle TV212,8 %9,1 %1 003 00073 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %714 00052 %
Yle yhteensä38,7 %33,9 %1 183 00086 %
MTV317,6 %20,9 %1 102 00080 %
Sub4,4 %4,9 %786 00057 %
AVA2,8 %2,7 %598 00044 %
C More Total2,2 %2,4 %295 00022 %
MTV yhteensä27,0 %30,9 %1 177 00086 %
Nelonen9,1 %13,3 %963 00070 %
Jim2,4 %2,8 %645 00047 %
Liv1,9 %1,8 %615 00045 %
Hero0,8 %1,1 %370 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %19,0 %1 075 00078 %
TV53,5 %3,2 %748 00055 %
Kutonen2,8 %2,4 %576 00042 %
Frii2,9 %2,3 %431 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0003 %
TLC1,9 %1,4 %358 00026 %
Warner Bros. Discovery11,5 %9,7 %921 00067 %
STAR Channel2,2 %2,3 %410 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %492 00036 %
Disney Finland5,0 %4,1 %656 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,8 %4,1 %515 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.