Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 10-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %25,4 %1 626 00064 %
Yle TV212,9 %8,3 %1 521 00060 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 035 00041 %
Yle yhteensä43,4 %37,0 %1 858 00073 %
MTV321,2 %24,5 %1 739 00068 %
Sub2,5 %2,7 %1 006 00040 %
AVA3,0 %2,9 %911 00036 %
C More Total1,6 %1,6 %395 00016 %
MTV yhteensä28,3 %31,6 %1 888 00074 %
Nelonen8,8 %12,9 %1 489 00059 %
Jim2,1 %2,5 %869 00034 %
Liv2,2 %2,1 %915 00036 %
Hero0,6 %0,9 %488 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %18,4 %1 699 00067 %
TV52,8 %2,5 %1 007 00040 %
Kutonen1,2 %1,1 %623 00025 %
Frii2,6 %2,2 %547 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC2,7 %2,5 %589 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,3 %1 308 00051 %
STAR Channel1,6 %1,8 %545 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %505 00020 %
Disney Finland3,0 %2,8 %817 00032 %
Muut3,2 %3,0 %716 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 152 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.